Vanliga frågor
Välkommen till vår FAQ! Vi är glada att ha dig här och som kund. Vi har försökt besvara de vanligaste frågorna.
Ordrar
Jag råkade göra fel. Kan jag ändra min beställning?
Vi kan tyvärr inte ändra storlek eller färg på en produkt, utan endast justera antalet eller ta bort en vara från din beställning. Vänligen kontakta oss omgående på order@stickytape.se, då du oftast bara har några minuter på dig att göra dessa ändringar. Vi kan därför inte garantera att de hinner genomföras.
Ändringar bekräftas först när du har fått ett svar från oss som bekräftar ändringen.
Kan jag avbryta min order?
Möjligtvis, men du måste vara snabb! När vårt lager har påbörjat packningen av din beställning går det inte att avboka. Om beställningen redan har skickats kan du ta emot produkterna och returnera dem, eller så kan du välja att inte ta emot paketet vid leverans.
Oavsett vilket kommer du att få tillbaka pengarna för produkterna, men fraktkostnaden återbetalas inte.
Om du väljer att inte ta emot paketet, kommer en hanteringsavgift att debiteras, beroende på vilken valuta du betalade med: 25 EUR, 250 SEK, 250 NOK, 30 USD eller 20 GBP.
Vänligen kontakta oss omgående via e-post för att avboka din beställning: kundservice@stickytape.se.
Jag har en fråga om statusen på min beställning.
Självklart! Skicka ett mejl till kundservice@stickytape.se så hjälper vi dig gärna!
Produkten jag vill beställa är slut i lager, kan jag förbeställa den?
Vi brukar inte ta emot förbeställningar, men vi rekommenderar att du lägger till din e-postadress i avsnittet för slutsålda produkter, så att du får ett mejl så fort produkten är tillbaka i lager.
Förbeställningsprodukter kommer att annonseras när de blir tillgängliga.
Betalningar
Hur använder jag en rabattkod?
För att använda din rabattkod, vänligen gå till kassan och ange koden i fältet under totalsumman i varukorgen.
Jag behöver en faktura eller kvitto. Hur får jag det?
Vänligen skicka ett mejl till kundservice@stickytape.se med ditt ordernummer, så skickar vi en faktura till dig så snart som möjligt.
Jag har betalat för min beställning, men har inte fått någon bekräftelse via mejl. Vad gör jag?
Vänligen kontrollera dina skräppost- eller junkmappar för bekräftelsemejlet. Om du fortfarande inte har mottagit det, vänligen skicka ett mejl till kundserivce@stickytape.se.
Produkter
Vilken storlek ska jag välja?
Vänligen se storleksguiden för respektive produkt för detaljerad information om storlekar. Har du ytterligare frågor? Kontakta oss på kundservice@stickytape.se.
Var tillverkas era produkter?
Vi samarbetar med leverantörer som står för högsta kvalitet och bästa arbetsvillkor. För närvarande tillverkas våra produkter och accessoarer huvudsakligen i Kina, USA och Kanada. Exakta tillverkningsuppgifter för varje produkt finns i produktbeskrivningen på respektive produktsida. Om informationen saknas, vänligen kontakta oss på kundservice@stickytape.se.
Jag är inte nöjd med min beställning. Vad kan jag göra?
Kontakta oss på kundservice@stickytape.se så snart som möjligt – vi hjälper dig gärna att hitta en lösning.
Returer & byten
Hur returnerar jag min beställning och får en återbetalning?
Returpolicy: Du har 40 dagar på dig att returnera en vara från det att du mottog den. Artikeln ska vara oanvänd, i originalförpackning och med alla lappar kvar. Kontakta oss på kundservice@stickytape.se för returansökan.
Returprocess: Efter godkänd retur skickar vi en fraktsedel och instruktioner. Returer skickas till Bäckevarv 280, 442 95, Hålta.
Skador eller problem: Kontakta oss om produkten är defekt eller felaktig vid mottagandet.
Undantag: Anpassade produkter, rea-artiklar och presentkort kan inte returneras.
Byten: För snabbast byte, returnera artikeln och gör en ny beställning.
Återbetalning: Efter godkänd retur återbetalas beloppet till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar.
Ansvar: Kunden ansvarar för produktens skick under returtransporten.
Kontakt: Vid frågor, kontakta oss på kundservice@stickytape.se.
Jag har returnerat min vara, men har inte fått någon återbetalning än.
Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för vårt team att behandla returer när de har mottagits på vårt lager.
Om du använde en av våra tillhandahållna fraktsedlar kan du följa spårningsnumret för att se var paketet befinner sig och få ett uppskattat leveransdatum.
Om du inte använde en av våra fraktsedlar, vänligen kontakta de fraktföretag eller posttjänst du använde för att få en uppdatering.
Kan jag returnera varor från två olika beställningar i samma paket?
Ja, du behöver registrera båda returerna på vår webbplats, men välj endast en fraktsedel för den ena. Du kan sedan lägga båda beställningarna och retursedlarna i samma paket.
Vad kostar det att returnera?
Kostnaden för returen börjar från 69 kr och varierar beroende på paketets vikt och storlek.
Fraktinformation
Beroende på vilket land du befinner dig i kan leveranskostnader, leveranstider, villkor och gräns för fri frakt variera. Du kan se detaljerna nedan:
Vilka länder skickar ni till?
För närvarande levererar vi endast inom Sverige, men vi planerar att inom en snar framtid börja ta emot beställningar från Norden och vissa delar av Europa.
Sverige
STANDARD FRAKT:
- Leveransmetod: PostNord Ombud, PostNord Hemleverans & DHL ServicePoint
- Leveranskostnad: Från 69 kr
- Leveranstider: 3-7 arbetsdagar
Inga extra kostnader: Alla tullar och skatter ingår.